Ενδιαφέρον το κίνητρο του δολοφόνου, πρωτότυπος ο τρόπος δολοφονίας και ένας στιβαρός αστυνομικός που θα τα ανακαλύψει όλα
Της Χρυσάνθης Ιακώβου / Αναδημοσίευση από το Fractal
Ο Αμερικανός Τζόουνς απολαμβάνει τις διακοπές του στην Ελλάδα, όταν βρίσκεται νεκρός σε ένα δυσπρόσιτο και άγριο μέρος, στο Διαβολονήσι. Ποιος άραγε είχε κίνητρο να τον δολοφονήσει; Η υπόθεση φαντάζει αρκετά παράξενη – ο αστυνόμος Ηλιάδης όμως, που τυχαίνει να βρίσκεται στο ίδιο μέρος για διακοπές, μπορεί να την εξιχνιάσει.
Το «Έγκλημα στο Διαβολονήσι» έχει όλα τα χαρακτηριστικά και όλες τις αρετές ενός αστυνομικού μυθιστορήματος: πλοκή που ξετυλίγεται με ενδιαφέροντα τρόπο, ήρωες ρεαλιστικά σκιαγραφημένους, επιτυχημένη αποτύπωση των κινήτρων και της συμπεριφοράς των προσώπων.
Της Χρυσάνθης Ιακώβου / Αναδημοσίευση από το Περί Ου
Μόσχα 2016. Ο Ιλιά αποφυλακίζεται έπειτα από εφτά χρόνια, όμως η ζωή του δεν είναι πια η ίδια. Η μητέρα του έχει μόλις πεθάνει, είναι μόνος και φτωχός. Αποφασίζει να έρθει αντιμέτωπος με τον Πέτια, τον αξιωματικό που ευθύνεται για τη φυλάκισή του. Η νύχτα που θα συναντηθούν δεν θα εξελιχτεί καλά. Ο Ιλιά έχει τώρα στην κατοχή του το κινητό τηλέφωνο του Πέτια. Αρχίζει να το ψάχνει, να ανακαλύπτει πράγματα για τη ζωή του αξιωματικού, ώσπου φτάνει στο σημείο να παριστάνει ότι είναι αυτός ο Πέτια σε όποιον επικοινωνεί μαζί του.
Ένα σύγχρονο μυθιστόρημα που ακροβατεί ανάμεσα στο κοινωνικό, το υπαρξιακό και το θρίλερ. Έχει ενδιαφέρον το γεγονός ότι η δράση όλη βασίζεται στις πληροφορίες που αντλεί ο πρωταγωνιστής από το κλεμμένο κινητό τηλέφωνο, κάτι που δίνει στο βιβλίο μια ιδιαίτερη φυσιογνωμία.
Της Χρυσάνθης Ιακώβου / Αναδημοσίευση από το περιοδικό Χάρτης
Οι πάγοι λιώνουν, ένας αρχαίος μετεωρίτης φανερώνεται και ένας φονικός ιός απελευθερώνεται στη Γη. Λίγοι μόνο άνθρωποι καταφέρνουν να επιβιώσουν, αυτοί που έχουν μια συγκεκριμένη μετάλλαξη στα γονίδιά τους. Οι επιζήσαντες αυτοί κατοικούν πλέον σε υπόγειες πόλεις, αλλά κάποιοι σχεδιάζουν να ανεβούν και πάλι επάνω. Μία από αυτούς είναι και ηρωίδα του βιβλίου.
Ένα βιβλίο επιστημονικής φαντασίας για το τέλος της ανθρωπότητας ή η τρυφερή παρουσίαση του ψυχισμού μιας νεαρής γυναίκας; Η «Θάλασσα» του Μιχάλη Μακρόπουλου έχει το εξής παράδοξο: μιλάει για ένα τρομερό θέμα, χρησιμοποιώντας όμως τον πιο αθόρυβο και λυρικό τρόπο.
Της Χρυσάνθης Ιακώβου / Αναδημοσίευση από το Περί Ου
Νέο βιβλίο από τον Φώτη Δούσο – πριν από λίγα χρόνια είχαμε διαβάσει τη «Λίστα του Λεπορέλο», όπου ένας δολοφόνος σκότωνε εκδότες. Εδώ αλλάζουμε καλλιτεχνικό χώρο (φεύγουμε από το βιβλίο, πάμε στο θέατρο) και αλλάζουμε και είδος. Δεν είναι αστυνομικό, πιο πολύ ανήκει στο θρίλερ με κάποιες δόσεις σουρεαλισμού, οι οποίες έχουν συμβολικό χαρακτήρα.
Ο ήρωάς μας, ο Άρης Τόσκας, σημαδεμένος στο μάγουλο με μια μεγάλη ουλή, θέλει διακαώς να γίνει ηθοποιός. Πιστεύει πως το έχει σχεδόν καταφέρει, όταν τον διαλέγουν για να παίξει στον «Οθέλλο». Το πρόβλημα είναι ότι θα πρέπει να φοράει μάσκα, μια ογκώδη και δύσχρηστη μάσκα από την οποία μετά βίας βλέπει και αναπνέει. Σε μια στιγμή απελπισίας αποφασίζει να κάνει κάτι ακραίο: να κολλήσει τη μάσκα στο κεφάλι του. Μόνο που οι μέρες περνούν και η μάσκα δεν ξεκολλάει. Θα πρέπει να μάθει να ζει με αυτήν, τουλάχιστον μέχρι την πρεμιέρα…
Την Παρασκευή 2 Φεβρουαρίου 2024 συμμετείχα στην παρουσίαση της (πρώτης) ποιητικής συλλογής της ψυχολόγου Αθηνάς Αραμπατζή «Το ταξίδι μας ανάμεσα στη μέρα και στη νύχτα» (Εκδόσεις Αποστακτήριο), η οποία πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα του Συλλόγου Φίλων Γραμμάτων και Τεχνών. Για το βιβλίο μιλήσαμε εγώ και η δημοσιογράφος Μαρκέλλα Μικέλη, ενώ ποιήματα διάβασε η κοινωνιολόγος Βάνα Καρυώτη. Στην παρουσίαση παρευρέθηκε και ο εκδότης του "Αποστακτήριο" Αλέξανδρος Ακριτίδης, που απηύθυνε χαιρετισμό.